Varmrøget laks med stegte grøntsager

Hvis man køber laksen færdiglavet, som jeg har gjort her, så kan man mere eller mindre lave retten på 10 min. – og så indeholder den endda kun 300 kcal.

 

Ingredienser (1 person):

1 stk. varmrøget laks, ca. 100 g.
3 grønne asparges
4 aspargesbroccoli
½ lille spidskål
Rapsolie til stegning

 

Fremgangsmåde:

Start med at skylle grøntsagerne. Sæt panden over med lidt olie. Skær bunden af aspargesbroccolien og steg den hel. Skær asparges ud i små stykker og steg dem med. Gem hovederne – de skal ikke have særlig lang stegetid ellers bliver de slatne og kedelige.

Skær imens spidskål ud i strimler. Når asparges og asparges broccoli er færdigstegt, tages de af panden, og spidskålen lynsteges. Jeg plejer kun at give den 1-2 min., så der stadig er noget crunch tilbage.

Tag den varmrøgede laks eller en rest af laks fra dagen før og læg det ved i stykker eller lad det være smuldret ud over resten af maden.

 

Tip: Rist eventuelt nogle sesamfrø og drys over for et ekstra lækkert finish. Er du ligeglad med kalorier og satser mere på smag, kan et lille smule hoisin sauce henover til sidst, løfte retten til nye højder.

Det her vil du måske også synes om

Vær den første til at kommentere på indlægget

Skriv et svar